All that free music on YouTube is good for you, Google tells music biz

Google wants you to believe that free music on YouTube doesn’t deter people from paying for the same music somewhere else. Pull the other one, it’s got bells on, the music industry has replied.

Google commissioned RBB Economics to produce a report, which we’ve seen in full, examining the effect of cannibalisation on paid music services.

YouTube benefits from exploiting an amazingly fortuitous loophole in copyright law, something not available to rivals like Spotify and Apple. It’s a special protection for a class of material misleadingly called « user-generated content ». The phrase was originally intended to cover things like your personal files on cloud storage services, but in 2017 it means individuals uploading other people’s music, so a more accurate term might « user-uploaded content » – they haven’t generated anything.

Source: www.theregister.co.uk

Publicités

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s